Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Τρίτη 30 Μαρτίου 2010

Οι μεσίτες πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες

Την περίοδο που διανύουμε, υπάρχει μάλλον μετάβαση και όχι κρίση στη διαμεσολάβηση, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε όλους τους τομείς της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς.

Παρόλο που τα τελευταία γεγονότα επέφεραν σημαντικές επιπτώσεις, θέλω να πιστεύω ότι όταν θα ηρεμήσουν τα νερά η αγορά θα είναι καλύτερη. Απλώς αυτήν την περίοδο που συντελούνται και θα συντελεστούν ακόμα πιο έντονες αλλαγές δημιουργούνται μεγάλες απειλές, αλλά ταυτόχρονα και μεγάλες ευκαιρίες.




Όσον αφορά το δικό μας χώρο, οι προοπτικές υπάρχουν και δεν αποτελεί απειλή η ύπαρξη και εναλλακτικών τρόπων πώλησης των ασφαλιστικών προϊόντων είτε από τις ασφαλιστικές εταιρίες, είτε από τις τράπεζες, είτε από άλλων δραστηριοτήτων επιχειρήσεις. Αντιθέτως, υπογραμμίζεται ο ρόλος του επαγγελματία διαμεσολαβητή, αρκεί να είναι επαγγελματίας…

Το ζητούμενο για τον πελάτη, αλλά και το εισιτήριο στην νέα αγορά είναι το επίπεδο υποστήριξης και εξυπηρέτησης σε συνδυασμό με νέα καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες.

Κατά συνέπεια, ο ρόλος των μεσιτών αλλάξει, θα αναβαθμιστεί, αν και η αγορά θα έχει περιορισμένες θέσεις διαμεσολαβητών αν παραμείνει στα ίδια επίπεδα εργασιών και ασφάλιστρων.

Απαιτείται ολοένα και περισσότερο, βελτίωση των γνώσεων, συνεχής εκπαίδευση, διαρκής ενημέρωση, επένδυση στις νέες τεχνολογίες, αυστηρός σχεδιασμός, εξωστρέφεια και σαφώς σκληρή δουλειά.

Στην αγορά, το γεγονός ότι μειώνεται και θα μειωθεί περαιτέρω ο αριθμός των εταιριών και των διαμεσολαβητών, δεν σημαίνει ότι η αγορά θα είναι χειρότερη. Προσωπικά πιστεύω ακριβώς το αντίθετο.

Βέβαια, η πορεία της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς ως προς τα μεγέθη της είναι απόλυτα συνυφασμένη με την αγοραστική δυνατότητα του Έλληνα καταναλωτή και αυτό είναι ίσως το μόνο σοβαρό εμπόδιο την επόμενη 5ετία.

Επομένως, οι ασφαλιστικές εταιρίες και οι μεσίτες ασφαλίσεων πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες και να αντιδράσουν σχεδιάζοντας νέα έξυπνα προϊόντα με άμεσα ανταποδοτικά οφέλη για τον πελάτη. Τέτοιου είδους ενέργειες θα βοηθήσουν στο να βρούμε και τη χαμένη αξιοπιστία μας ως κλάδος στα μάτια του πελάτη.

Οι νέες τεχνολογίες είναι αυτές που αποτελούν τη βάση για την αναβάθμιση των υπηρεσιών μας και προσωπικά έχω επενδύσει σημαντικά σε αυτούς τους τομείς. Από μόνοι τους όμως, τέτοιοι μηχανισμοί είναι στείροι, αν δεν συνυπάρχουν με τον παράγοντα άνθρωπο.

Τα τελευταία χρόνια οι μεγάλες ασφαλιστικές εταιρίες έχουν πρωτοπορήσει σε τέτοιου είδους συστήματα, γεγονός που αποτελεί το συγκριτικό πλεονέκτημα της συνεργασίας μας μαζί τους, αλλά και κάποιοι Μεσίτες επίσης έχουν επενδύσει και εφαρμόσει υψηλού επιπέδου ηλεκτρονικές εφαρμογές που εξοικονομούν σημαντικά κόστη και για τις ασφαλιστικές εταιρίες, παρέχοντας ταυτόχρονα ένα πολύ καλό επίπεδο εξυπηρέτησης προς τον πελάτη.

Τώρα, όσον αφορά την απευθείας επικοινωνία και πρόσβαση που μπορεί να έχει ο πελάτης με την κάθε ασφαλιστική εταιρία, θα έλεγα ότι ακόμα το …αντέχουμε.

Μετά από 6-7 χρόνια όμως που η γενιά του internet θα βγει στην ενεργό δράση θα εντείνει σημαντικά τον διαφαινόμενο παραγκωνισμό του διαμεσολαβητή και γι’αυτό προανέφερα ότι πρέπει να επενδύσουμε στην υψηλή παροχή υπηρεσιών. Άλλωστε, οι αγορές μέσω του διαδικτύου δεν θα διαφοροποιήσουν μόνο τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης, αλλά όλους τους κλάδους των λιανικών πωλήσεων.

Είμαι βέβαιος ότι ακόμα και ένα μέρος των εβδομαδιαίων αγορών του super market θα γίνεται μέσω διαδικτύου σε πολύ λίγα χρόνια.

Από την άλλη καταργεί κάθε έννοια ανεξαρτησίας και προσωπικής ελευθερίας, διότι ακόμα και επουσιώδης προσωπικές πληροφορίες και συνήθειες καταγράφονται -για να ελέγχονται- από συγκεκριμένους φορείς. Σκεφθείτε τη δύναμή του, αλλά και την επικινδυνότητά του όταν έχει υποκαταστήσει ακόμα και την ανθρώπινη επαφή.

Σε ότι αφορά τη δημιουργία προϊόντων, αυτό ήδη συμβαίνει. 

Για τον κάθε Μεσίτη, η δυνατότητα δημιουργίας προϊόντων δεν αποτελεί μόνο την ειδοποιό διαφορά με τις άλλες κατηγορίες διαμεσολάβησης, αλλά είναι και μονόδρομος για την ύπαρξή του.

Από την άλλη, οι ασφαλιστικές εταιρίες της ελληνικής αγοράς πρέπει να κάνουν κάποια βήματα πιο μπροστά ως προς την αποδοχή τέτοιου είδους συνεργασιών. 


Ιωάννης Πετρίδης, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Fidelity Insurance Brokers Α.Ε.




Πηγή: Insuranceworld


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου