Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Βελγικό ενδιαφέρον για την απόκτηση του 39% των Ελληνικών Tαχυδρομείων

Σε εκδήλωση ενδιαφέροντος για την εξαγορά του 39% των ΕΛΤΑ έχουν προχωρήσει τα βελγικά ταχυδρομεία, σύμφωνα με δημοσίευμα του Dow Jones. Σύμφωνα με το δημοσίευμα το οποίο επικαλείται «αξιόπιστες πηγές» ενδιαφέρον για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχει εκδηλωθεί και από άλλες διεθνείς εταιρείες του κλάδου. 

Σημειώνεται ότι το ελληνικό Δημόσιο προγραμματίζει την πώληση του 39% των ΕΛΤΑ (το 10% ανήκει στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο), ενώ πριν από λίγες εβδομάδες ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου ήταν ο πρώτος που αναφέρθηκε στο ενδιαφέρον μεγάλου δυτικοευρωπαϊκού ταχυδρομικού οργανισμού για τα ΕΛΤΑ, το οποίο στην πορεία διαπιστώθηκε ότι αφορά τα βελγικά ταχυδρομεία

Σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, τα ΕΛΤΑ διαψεύδουν ότι έχουν λάβει επιστολή επίσημης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Εμπόδιο βέβαια για τη διαδικασία αποκρατικοποίησης αποτελούν και τα κακά οικονομικά αποτελέσματα του 2009, οπότε και για πρώτη φορά μετά 10 χρόνια κερδοφορίας εμφάνισαν ζημίες 34,7 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 5,5 εκατ. ευρώ το 2008, ως αποτέλεσμα και του μειωμένου κύκλου εργασιών ο οποίος «έκλεισε» στα 595 εκατ. έναντι 600 εκατ. ευρώ το 2008.

Ελαφρώς βελτιωμένη εικόνα εμφανίζουν τα οικονομικά των Ελληνικών Ταχυδρομείων το πρώτο εξάμηνο του 2010. Tα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 7 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, καθίσταται σαφές ότι τα κέρδη προ φόρων ύψους 7 εκατ. ευρώ δεν αφορούν λειτουργική κερδοφορία. Αντιθέτως, αντανακλούν απλώς τις περικοπές στη μισθοδοσία του προσωπικού των ΕΛΤΑ με αναδρομική ισχύ από την 1η Ιανουαρίου. 

Οι περικοπές ακολούθησαν αυτές του υπόλοιπου δημόσιου τομέα, καθώς ο βασικός μισθός των ταχυδρομικών υπαλλήλων περιορίστηκε κατά 10%, τα επιδόματα κατά 20% και ο 13ος και 14ος μισθός κατά 50%. Σε ετήσια βάση έχει υπολογιστεί ότι η μείωση των αποδοχών θα περιορίσει τις δαπάνες των ΕΛΤΑ κατά 60 εκατ. ευρώ περίπου, γεγονός το οποίο δεν αποκλείεται να οδηγήσει την εταιρεία και πάλι στην κερδοφορία. 

Τα ΕΛΤΑ μετρούν αυτή τη στιγμή 8.700 εργαζομένους, ενώ κάθε χρόνο γίνονται προσλήψεις περίπου 2.500 εποχικών, που καλύπτουν σύμφωνα με τους εργαζομένους το 40% σχεδόν του έργου της διανομής. Πρόθεση της κυβέρνησης, εκτός από την είσοδο στρατηγικού επενδυτή, είναι και η πλήρης εξαγορά της θυγατρικής εταιρείας «ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές» από ιδιώτη. Το εγχείρημα τόσο των ΕΛΤΑ όσο και των Ταχυμεταφορών επιβάλλεται να έχει ολοκληρωθεί σύντομα, καθώς η χώρα θα πρέπει να είναι έτοιμη για την πλήρη απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς στο τέλος του 2012, όπως ορίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου έχουν εκδηλώσει και στο παρελθόν ενδιαφέρον για την εταιρεία ταχυμεταφορών κατά την προσπάθεια της προηγούμενης κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει την εταιρεία, η οποία όμως δεν είχε κανένα αποτέλεσμα.

Η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε επαφές με τους ευρωπαϊκούς ταχυδρομικούς οργανισμούς που είχαν επιδείξει στο παρελθόν ενδιαφέρον. Τα βελγικά ταχυδρομεία είχαν επιδείξει ενδιαφέρον για τις «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ» στο παρελθόν, ενώ και οι Ολλανδοί εξετάζουν το ενδεχόμενο πιθανής συνεργασίας με τα ΕΛΤΑ. 

Τα γαλλικά ταχυδρομεία από την πλευρά τους μελετούν την πιθανότητα ανάπτυξής τους, μέσω ομίλου ταχυδρομείων των χωρών της Μεσογείου, χωρίς απαραίτητα αυτό να σημαίνει εξαγορά ποσοστού των ΕΛΤΑ.

Πηγή: Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου