Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

"Σημεία και τέρατα" στη συζήτηση για τις μεταφορές

«Μέχρι ενός ορίου» δίνεται η δυνατότητα χορήγησης αδειών ΙΧ βυτιοφόρων αυτοκινήτων που δύνανται να έχουν στην κατοχή τους οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, δήλωσε στην αρμόδια επιτροπής της βουλής όπου συζητείται σχετικό νομοσχέδιο ο υπουργός υποδομών Δημήτρης Ρέππας.

Όπως αναφέρουν τα σχετικά πρακτικά της βουλής, ο υπουργός τόνισε ότι το όριο για τις άδειες ΙΧ των εταιρειών τίθεται «ώστε το επόμενο χρονικό διάστημα να δημιουργηθούν οι καινούριες εταιρείες φορτηγών ΔΧ και μετά από τρία χρόνια που ολοκληρώνεται η διαδικασία απελευθέρωσης να μην έχει δημιουργηθεί ένας τεράστιος αριθμός φορτηγών ιδιωτικής χρήσης στις εταιρείες».

Και ο κ. Ρέππας συνέχισε «οι μεταφορές θα στοιχίζουν πολύ λιγότερο με τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, ώστε και το κόστος να μειωθεί αλλά και να υπάρχει μια μεγαλύτερη οικονομική δυνατότητα στις νέες εταιρείες που θα δημιουργηθούν για τα Δ.Χ.».

Η ωμή παραδοχή του αρμόδιου υπουργού, ότι κρατά επί της ουσίας κλειστές τις μεταφορές για τις εταιρείες εμπορίας προς όφελος της συντεχνίας των φορτηγών Δ.Χ. εκτός του ότι ακυρώνει στην πράξη την πολυδιαφημισμένη... «μεταρρύθμιση», επιπρόσθετα συνδυάζεται και με μια άλλη μεθόδευση: στην επιτροπή κλήθηκαν να καταθέσουν τις απόψεις τους μια σειρά από φορείς από την ΠΟΠΕΚ (η μια ομοσπονδία πρατηριούχων και όχι το επίσημο όργανο της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών), μέχρι τους εκπροσώπους της ομοσπονδίας συνεργείων μοτοσικλετιστών, όχι όμως και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος, που υποστηρίζει θέσεις «μη αρεστές» στην ηγεσία του υπουργείου υποδομών και έχει κάνει λόγο για «απελευθέρωση μαϊμού».

Ωστόσο, οι καταγεγραμμένες στα πρακτικά της βουλής δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού αντίκεινται ευθέως τόσο στους κοινοτικούς κανονισμούς, όσο και στις προβλέψεις του μνημονίου και επί της ουσίας ακυρώνουν οποιαδήποτε συζήτηση περί απελευθέρωσης των μεταφορών. Με βάση τις ρυθμίσεις που προωθούνται, αφενός οι άδειες ΙΧ των εταιρειών θα δίνονται με … ρέγουλα, αφετέρου δεν ικανοποιείται το πάγιο αίτημα για εναλλαξιμότητα (τα ίδια οχήματα να μπορούν να μεταφέρουν ανάλογα με τη σεζόν πετρέλαιο θέρμανσης ή πετρέλαιο για μαρίνες κοκ).

Με απλά λόγια, όπως ανέφερε πηγή των εταιρειών εμπορίας σχολιάζοντας τις αλλαγές στο καθεστώς των μεταφορών «ώδινεν όρος και έτεκεν μυν»...

Πηγή: Capital


Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου