Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Δευτέρα, 30 Μαΐου 2011

ΙΧ: Τα 3 σενάρια για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2012

Πηγή: Hμερησία

Η αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας αν ισχύσει τελικά σε όλα τα ΙΧ τότε θα επιβαρύνει τους κατόχους τους από 4 έως και 240 ευρώ.

Ριζικά αναμένεται να αλλάξει για ακόμη μία φορά το τοπίο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου εξαιτίας των αυξήσεων που έχουν ήδη εξαγγελθεί στα Τέλη Κυκλοφορίας του 2012. Παράλληλα οι κυβερνητικές εξαγγελίες επιβεβαίωσαν πλήρως το δημοσίευμα της “ΗτΣ” για αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας του 2012 ώστε να περιοριστεί η “μαύρη τρύπα” στα δημοσιονομικά έσοδα ενισχύοντάς τα με περίπου 350 εκατ. ευρώ...

Το θέμα ωστόσο ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί εντελώς καθώς στο τραπέζι των διαβουλεύσεων έχουν πέσει οι εξής προτάσεις, με επικρατέστερη την πρώτη, που αφορούν:

  1. Οριζόντια αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας σε όλα τα ΙΧ κατά 20%
  2. Αύξηση 20% μόνο στα ΙΧ με 1η άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/1998 και αύξηση 10% στα ΙΧ με 1η άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/1999 έως 31/10/2010.
  3. Αύξηση 20% στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010
  4. Οι προτάσεις που αφορούν στα Τέλη Κυκλοφορίας των επαγγελματικών οχημάτων είναι ανάλογες εκείνων των ΙΧ.
Η αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας αν ισχύσει τελικά σε όλα τα ΙΧ τότε θα επιβαρύνει τους κατόχους τους από 4 έως και 240 ευρώ αν η 1η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος έχει εκδοθεί πριν τις 31/10/2010 ενώ σε όσα η 1η άδεια κυκλοφορίας τους έχει εκδοθεί μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 τότε η επιβάρυνση κυμαίνεται από τουλάχιστον 15 έως και 240 ευρώ αντίστοιχα.

Παράλληλα το θέμα αναμένεται να αποτελέσει ένα κύριο πλήγμα για τις ήδη ταλαιπωρημένες εισαγωγικές εταιρείες αλλά και τις εμπορίες αυτοκινήτων καθώς μέχρι να ανακοινωθούν επίσημα από τα κυβερνητικά στελέχη τα ακριβή ποσά των Τελών κανείς δεν πρόκειται να προβεί σε αγορά καινούριου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

Ολα τα παραπάνω να υπενθυμίσουμε πως διαδραματίζονται σε μια περίοδο όπου είναι σε ισχύ το μέτρο της απόσυρσης το οποίο ούτως ή άλλως δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς με την εξαγγελία αύξησης των Τελών θα μειωθεί ακόμη περισσότερο η δυναμική του. Αν τώρα συνυπολογίσει κανείς πως οι τράπεζες τον Ιούνιο αναμένονταν να κάνουν το μεγάλο ξεκαθάρισμα στην αγορά αυτοκινήτου τότε σύμφωνα με όσα εκτιμούν αναλυτές του κλάδου έρχεται μεγάλη λαίλαπα!

Ωστόσο πέραν όλων των άσχημων συνεπειών για τους εισαγωγείς, εμπόρους αλλά και ιδιοκτήτες ΙΧ στα νέα μέτρα προμηνύεται και κάτι ευχάριστο που αφορά στην άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης. Πρόκειται για ένα μέτρο το οποίο μετά την εξίσωση του φόρου μεταξύ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης “ανοίγει” και ουσιαστικά το δρόμο της άρσης και σίγουρα όσοι αποκτήσουν κάποιο πετρελαιοκίνητο μοντέλο θα μειώσουν κατά πολύ το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου τους...

Μάλιστα η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης αναμένεται να παρουσιαστεί από την κυβέρνηση ως κοινωνικό μέτρο ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να μειώσουν πάρα πολύ το κόστος χρήσης των ΙΧ τους ενώ από την άλλη μεριά θα τονωθούν και οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων οι οποίες παρά το μέτρο της απόσυρσης κινούνται σε απογοητευτικά επίπεδα.

Πάγωσε η αγορά ΙΧ

Στο άκουσμα και μόνο της είδησης για αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας από τα κυβερνητικά στελέχη ήταν αρκετό για να “παγώσει” κυριολεκτικά η αγορά αυτοκινήτου. Μάλιστα όσο το θέμα παραμένει θολό και δεν ξεκαθαρίζεται από την κυβέρνηση τόσο περισσότερο θα βουλιάζει καθημερινά ένας κλάδος ο οποίος απασχολούσε μέχρι πριν λίγους μήνες περίπου 100.000 ανθρώπους και ο οβολός του στα δημοσιονομικά έσοδα μόνο αμελητέος δεν μπορεί να θεωρηθεί. Μάλιστα όπως εκτιμούν αναλυτές της αγοράς οι πωλήσεις για το 2011 είναι πολύ πιθανό να μην αγγίξουν ούτε τις 90.000 ΙΧ!

ΣΕΑΑ: Αποκλείονται από την ιδιωτική μετακίνηση οι πολίτες!

O γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) κ. Δημήτρης Πάτσιος ανάφερε στην “ΗτΣ” πως: “Πρέπει καταρχήν να τονιστεί ότι στη χώρα μας η αγορά και χρήση του αυτοκινήτου φορολογείται ήδη βαρύτατα. Πριν την οικονομική κρίση εφαρμοζόταν ήδη υψηλή φορολογία (Τέλος Ταξινόμησης, ειδικός ετήσιος φόρος κα.), ενώ τα μέτρα που λήφθηκαν λόγω της κρίσης διεύρυναν εξαιρετικά τα φορολογικά βάρη, μέσω της επιβολής του φόρου πολυτελείας, των πολλαπλών αυξήσεων στα καύσιμα και στο ΦΠΑ, αλλά και των αυξήσεων στα τέλη κυκλοφορίας. Είναι απόλυτα βέβαιο πλέον ότι έχουν εξαντληθεί οι φοροδοτικές δυνατότητες και εκτός του ότι οδηγούνται σε αδιέξοδο δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις του κλάδου, δημιουργείται σοβαρότατο κοινωνικό ζήτημα, αφού έμμεσα αποκλείονται από την ιδιωτική μετακίνηση πολίτες που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα τους για εντελώς πραγματικές ανάγκες, όπως για τη μεταφορά της οικογένειας τους, την εργασία σε απόσταση, τις επαγγελματικές δραστηριότητες κα. Είναι γνωστό ότι το αυτοκίνητο εισφέρει σοβαρότατα στους προϋπολογισμούς των περισσότερων κρατών, όμως στη χώρα μας η φορολογία στα καύσιμα και στα τέλη κυκλοφορίας υπερβαίνει πλέον σαφώς τις εισοδηματικές δυνατότητες.

Τυχόν νέες αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας, μετά από αυτές που ίσχυσαν το περασμένο φθινόπωρο, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις, δεν θα επαληθεύσουν τις προσδοκίες για αύξηση των σχετιζόμενων δημοσιονομικών εσόδων. Όπως συνέβη με τις αυξήσεις στα καύσιμα, που οδήγησαν σε πτώση της κατανάλωσης πλέον του 20%, αλλά και ακριβώς όπως συνέβη το φθινόπωρο του 2009, όταν λόγω των τότε αυξήσεων στα τέλη κυκλοφορίας εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκινήτων οδηγήθηκαν εκτός κυκλοφορίας, η διαρροή εσόδων θα υπερκαλύψει την αύξηση που θα εφαρμόσει στα υπόλοιπα οχήματα. 

Σχετικά άλλωστε, έχει τεκμηριώσει και επανειλημμένα επικοινωνήσει ο ΣΕΑΑ στις αρμόδιες αρχές. Ανάλογα θα είναι τα αποτελέσματα και σε τυχόν αύξηση του φόρου πολυτελείας (που επιβάλλεται στην αγορά αυτοκινήτων εργοστασιακής αξίας πλέον των € 20.000), αφού πλέον κυριολεκτικά θα μηδενιστούν τα ελάχιστα έσοδα που προσφέρουν οι περιορισμένες πωλήσεις τέτοιων αυτοκινήτων. Έσοδα που πρέπει να υπενθυμιστεί ότι υπολείπονται κατά πολύ αυτών που εισπράττονταν πριν την επιβολή του φόρου πολυτελείας.”.

ΣΕΕΑΕ: Ωρολογιακή βόμβα η απροσδιόριστη αύξηση των Τελών

Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης ανέφερε στην “ΗτΣ”: “Η ανακοίνωση περί αύξησης των Τελών Κυκλοφορίας το 2012 χωρίς να προσδιορίζονται ποσοστιαία αποτελεί μια ωρολογιακή βόμβα για ολόκληρο τον κλάδο. Πλέον οι καταναλωτές πέραν της έλλειψης ρευστότητας και μη γνωρίζοντας τι μέλλει γενέσθαι με τα Τέλη ακυρώνουν ακόμη και κάθε σκέψη που είχαν ώστε να αποκτήσουν κάποιο αυτοκίνητο. Από την άλλη μεριά η απόσυρση ούτως ή άλλως δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα, τα συνεργεία φυτοζωούν και η μόνη πηγή εσόδων για τους επαγγελματίες του κλάδου που είχε απομείνει ήταν η αγορά του μεταχειρισμένου ΙΧ. Πλέον ούτε αυτή η πηγή εσόδων υπάρχει και θα πρέπει να ετοιμαζόμαστε για νέο γύρο λουκέτων στα καταστήματα ενώ χιλιάδες υπάλληλοι θα οδηγηθούν στην ανεργία. Τέλος πιστεύω πως μεγάλη έξαρση θα γνωρίσει η μαύρη εργασία (παράνομα συνεργεία, πωλήσεις ΙΧ μέσω Web) αλλά και η φοροδιαφυγή...”.

Πετρελαιοκίνηση

Μπορεί τα νέα μέτρα της κυβέρνησης να θίγουν για ακόμη μία φορά του ιδιοκτήτες ΙΧ ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες η εξίσωση του φόρου μεταξύ πετρελαίου Θέρμανσης και Κίνησης αναμένεται να ανάψει το “πράσινο” φως για άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στα ΙΧ της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Ωστόσο η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης αναμένεται να παρουσιαστεί από την κυβέρνηση ως κοινωνικό μέτρο ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να μειώσουν πάρα πολύ το κόστος χρήσης των ΙΧ τους ενώ από την άλλη μεριά θα τονωθούν και οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων οι οποίες παρά το μέτρο της απόσυρσης κινούνται σε απογοητευτικά επίπεδα.

Από την άλλη μεριά η εξίσωση του φόρου μεταξύ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης αποτελεί μείζον θέμα για τους αγρότες, κάποιες μεταφορικές εταιρείες αλλά και ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής που παρανόμως χρησιμοποιούν εδώ και δεκαετίες φθηνό πετρέλαιο θέρμανσης στα ρεζερβουάρ τους.

Αλλωστε αν κανείς παρατηρήσει την αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο θέρμανσης όταν πλησιάζει η λήξη της διάθεσής του νομίζει κανείς πως ζούμε σε μια χώρα όπου και το καλοκαίρι βιώνουμε πολικές θερμοκρασίες...

Πάντως το φετινό καλοκαίρι μάλλον θα είναι το τελευταίο που γέμισαν τις δεξαμενές τους με φθηνό πετρέλαιο θέρμανσης οι επιτήδειοι αγρότες και επαγγελματίες αλλά και ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής ώστε να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ τους γλιτώνοντας χιλιάδες ευρώ ενώ από την άλλη μεριά το κράτος να αναζητά επιπλέον έσοδα από τους απλούς φορολογούμενους πολίτες...

Τέλη Κυκλοφορίας 2012 (Με 1η άδεια έως 31/10/2010) *

Κυβικά 2011 2012 (+20%) Διαφ. ευρώ

Έως 300 κ.εκ. 20 € 24 4
Από 301 έως 785 κ.εκ. 50 60 10
Από 786 έως 1.071 κ.εκ. 110 132 22
Από 1.072 έως 1.357 κ.εκ. 120 144 24
Από 1.358 έως 1.548 κ.εκ. 220 262 42
Από 1.549 έως 1.738 κ.εκ. 240 288 48
Από 1.739 έως 1.928 κ.εκ. 270 324 54
Από 1.929 έως 2.357 κ.εκ. 600 720 120
Από 2.358 έως 3.000 κ.εκ. 800 960 160
Από 3.001 έως 4.000 κ.εκ. 1000 1.200 200
Από 4.001 και άνω 1.200 1.440 240

* Υπολογισμένα με αύξηση 20% σε όλες τις κατηγορίες

Οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης από 1/11/2010. Το ποσό των τελών υπολογίζεται ως το γινόμενο των γρ./χλμ. CO2 του οχήματος επί το εκάστοτε ποσό κάθε κλίμακας.

Εκπομπές CO2 2011 2012 (20%) Διαφ. Ευρώ
Από 0 έως 100 γρ.CO2/χλμ. 0 € 0 0
Από 101 έως 120 γρ.CO2/χλμ. 0,80 € 0,96 0,16
Από 121 έως 140 γρ.CO2/χλμ. 1,00 € 1,20 0,20
Από 141 έως 160 γρ.CO2/χλμ. 1,50 € 1,80 0,30
Από 161 έως 180 γρ.CO2/χλμ. 2,00 € 2,40 0,40
Από 181 έως 200 γρ.CO2/χλμ. 2,25 € 2,70 0,45
Από 201 έως 250 γρ.CO2/χλμ. 2,50 € 3,00 0,50
Από 251 γρ.CO2./χλμ. και άνω 3,00 € 3,60 0,60
Πως διαμορφώθηκαν τα Τέλη Κυκλοφορίας από το 2001 έως και 2010

Κυβισμός 2001 2002-2004 2005-2008 2009 2010

Εως 300 κ.εκ. 4.000 δρχ. 13 ευρώ 15 ευρώ 18 ευρώ 0-168 ευρώ
301-785 10.000 33 38 46 28-196
786-1.357 25.000 81 93 112 94-262
1.358-1.928 45.000 146 168 202 184-352
1.929-2.358 100.000 323 372 446 578-1.030
2.359 και άνω 130.000 420 483 580 712-1.530

2 σχόλια:

  1. Παρομοίου μεγέθους "ανεγκεφαλιά" δύσκολα περίμενα απο αρμόδιους, για την Τύχη όλων μας, υπουργούς.

    Με γνώμωνα την άυξηση των Δημοσίων Εσόδων:

    - Αυξήσατε το Φ.Π.Α.
    - Αυξήσατε ανεξέλεγτα τη τιμή των καυσίμων
    - Μειώσατε μισθούς
    - Εξαλείψατε Δώρα Πάσχα και Χριστουγέννων
    - Εξανεμίσατε το επίδομα Αδείας

    Είστε σε θέση, με αριθμούς, παρακαλώ να επιβεβαιώσετε την αύξηση των Εσόδων σας?

    Μάλλον μάταια αναμένω κάτι τέτοιο.

    Τι καταφέρατε? Την μείωση των Εσόδων.

    Αν δεν μπορείτε να καταλάβετε ότι οι σωρηδόν αυξήσεις οδηγούν σε περιορισμό της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτή και την ταυτόχρονη θέση του σε κατάσταση "αναμονής" τότε μάλλον δίκαιο έχουν όσοι ισχυρίζονται ότι μόνο ως Πολιτικοί μπορείτε να επιβιώσετε.

    Λυπάμαι, άν και δεν ψήφισα, για το επίπεδο λογικής που διακτέχει τους διοικούντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ 20% - 30% - 50% , ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΜΕ ΜΗΔΕΝ (0) ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ , ΜΗΔΕΝ ΦΟΡΟΥΣ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΧΘΟΥΝ.

    ΤΟΣΗ ΒΛΑΚΕΙΑ ΚΑΙ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΥΤΗ.

    ΑΠΟΔΕΙΧΘΗΚΕ ΟΤΙ ΤΑ "ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΖΕΙ", ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΑΓΟΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή