Ελεύθερη Ενημέρωση - Βήμα στην Άποψη



Τετάρτη 27 Ιουλίου 2011

Δεκατέσσερις «πληγές» στον κλάδο αυτοκινήτου

Πηγή: insuranceworld.gr
Μάχη διεξάγεται μεταξύ των εταιρειών για να κρατήσουν τα μερίδια αγοράς

Δεκατέσσερις «πληγές» στον κλάδο της ασφάλισης αυτοκινήτων προκαλεί η κρίση, δημιουργώντας ταυτόχρονα ισχυρούς «πονοκεφάλους» στα στελέχη της αγοράς, τα οποία προσπαθούν να αντιμετωπίσουν κάθε αρνητική συνέπεια που αποτελεί απόρροια του αρνητικού οικονομικού περιβάλλοντος, αλλά και να προβλέψουν πώς θα είναι η επόμενη μέρα τους. 

Το σίγουρο είναι πάντως ότι η αγορά θα συγκεντρωθεί σε λιγότερους και ισχυρότερους «παίκτες», ότι τα ασφάλιστρα θα αυξηθούν σημαντικά και ότι στο… όνομα του ανταγωνισμού το σέρβις των εταιρειών προς τον ασφαλισμένο θα βελτιωθεί περαιτέρω. 

Όμως, μέχρι να φθάσουμε στην επόμενη μέρα της ασφαλιστικής αγοράς, πολλά πρόκειται να συμβούν, τόσο σε ό,τι αφορά στις ασφαλίσεις των Ι.Χ. αυτοκινήτων όσο όμως και των επαγγελματικών οχημάτων, που μέχρι και σήμερα προκαλούν και τις περισσότερες ζημιές στον κλάδο, επιβαρύνοντάς τον, ανάλογα, οικονομικά. 


Μάλιστα, παρά τη στενότητα της περιόδου, δεν είναι λίγοι αυτοί που αποφεύγουν διακριτικά να ασφαλίζουν επαγγελματικά οχήματα, τα οποία τελικά συγκεντρώνονται σε συγκεκριμένες εταιρείες και μάλιστα σε πολλές εξ αυτών με εξαιρετικά χαμηλά ασφάλιστρα. Και στο συγκεκριμένο τομέα τα δεδομένα πρόκειται να αλλάξουν, καθότι οι πιέσεις που ασκούνται από την Εποπτική Αρχή για την κεφαλαιακή ενίσχυση της αγοράς, υποχρεώνουν ορισμένους να επαναπροσδιορίσουν την τιμολογιακή τους πολιτική.


Τα ανοικτά μέτωπα του κλάδου, λόγω της κρίσης, είναι λοιπόν και πολλά και σοβαρά και όσα παρατίθενται αμέσως μετά αφορούν στην ασφάλιση του συνόλου των οχημάτων. Έτσι λοιπόν, τα στελέχη της αγοράς, μέχρι και την έξοδο της χώρας από την κρίση, έχουν να αντιμετωπίσουν τα εξής:

Αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων: Αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες πληγές της ασφαλιστικής αγοράς, η οποία τους τελευταίους μήνες μεγαλώνει. Η αδυναμία πολλών καταναλωτών, αλλά και επιχειρηματιών, να καλύψουν τις καθημερινές ανάγκες τους τούς οδηγεί, ορισμένους τουλάχιστον, στη μη ανανέωση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων, με αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων για τον κλάδο σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για την οικονομία.

Κατάθεση πινακίδων: Δεν είναι λίγοι αυτοί οι οποίοι αναγκάζονται να καταθέσουν τις πινακίδες των οχημάτων τους, μην μπορώντας να επωμιστούν το βάρος της χρήσης και συντήρησής τους. Πρόκειται για τάση που προοδευτικά αυξάνεται.

- Αυτοκίνητα σε ακινησία: Άλλοι πάλι, αντί να καταθέτουν τις πινακίδες τους, προτιμούν να έχουν σε ακινησία τα αυτοκίνητά τους, με αποτέλεσμα να μη χρειάζεται να τα ασφαλίζουν για το διάστημα αυτό.

Λιγότερες πωλήσεις καινούργιων οχημάτων: Είναι γνωστό ότι οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με μια πρωτόγνωρη για τις ίδιες κρίση, που έχει ως αποτέλεσμα την κάθετη πτώση των πωλήσεών τους (50 – 60%) τόσο στα Ι.Χ. όσο και στα επαγγελματικά οχήματα. Το γεγονός αυτό επιδρά άμεσα και στα έσοδα των ασφαλιστικών εταιρειών, που βλέπουν τους στόλους με τα καινούργια οχήματα κυριολεκτικά να συρρικνώνονται.

Ραγδαία απομείωση της αξίας των αυτοκινήτων: Πρόκειται για εξέλιξη που καταγράφεται κυρίως στα ακριβά οχήματα, των οποίων οι τιμές έχουν μειωθεί ώστε να καταστούν πιο ελκυστικά στους καταναλωτές. Ως συνέπεια αυτού, μειώνονται οι όγκοι των κεφαλαίων που ασφαλίζουν οι εταιρείες, οπότε και τα έσοδά τους από τον τομέα.

Μεγαλύτερη ηλικία στόλου: Συνεπακόλουθο των μειωμένων πωλήσεων στα καινούργια οχήματα είναι η αύξηση της μέσης ηλικίας των αυτοκινήτων στη χώρα μας, που συνεπάγεται μειωμένες εισπράξεις από τους συμπληρωματικούς κινδύνους και ειδικότερα από καλύψεις που έχουν να κάνουν με τη μερική ολική κλοπή, τη φωτιά και τις τρομοκρατικές ενέργειες.

Αύξηση ζημιών οδικής βοήθειας: Το γεγονός ότι ο στόλος των ασφαλισμένων οχημάτων «γερνά», αυξάνει και τη συχνότητα των μηχανικών βλαβών και άρα και τις υποχρεώσεις, τα κόστη δηλαδή, των εταιρειών οδικής βοήθειας.

Περιορισμός των συμπληρωματικών καλύψεων: Όμως απώλειες στα έσοδα του κλάδου προκύπτουν και από το γεγονός ότι καταναλωτές και επιχειρηματίες, στην προσπάθειά τους να μειώσουν το κόστος ασφάλισης, προσπαθούν να περιορίσουν τις παροχές των συμβολαίων τους στις υποχρεωτικές από το νόμο καλύψεις (σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές).

Αύξηση των ζημιών - «μαϊμού»: Λόγω της οικονομικής στενότητας που επικρατεί στην αγορά, καταγράφονται περισσότερα κρούσματα ασφαλισμένων που «στήνουν» τροχαία ατυχήματα, ώστε να αποφύγουν να καλύψουν οι ίδιοι ζημιές τους.

Αύξηση ζημιών από θραύση κρυστάλλων: Η θραύση κρυστάλλων χορηγείται από τις περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες κατά παντός κινδύνου, άρα και των κλοπών, που βέβαια σε περιόδους αυξημένης ανεργίας καταγράφουν άνοδο. Υπό αυτή την έννοια, ο κλάδος «μετρά» μια ακόμη, έστω και μικρή, επιβάρυνση στα οικονομικά του.

Αύξηση αποζημιώσεων: Έκρηξη αποζημιώσεων για σωματικές βλάβες από τροχαία ατυχήματα αναμένουν μέσα στα επόμενα ένα με δύο χρόνια οι ασφαλιστικές εταιρείες. Βασικός λόγος η νέα άνοδος στα κατώτατα υποχρεωτικά όρια ασφάλισης, που ισχύουν ήδη από τις αρχές του έτους. Όπως τονίζουν στελέχη του κλάδου, στους επόμενους 12 με 24 μήνες θα έχουν ωριμάσει νομικά όσες υποθέσεις οδηγήθηκαν ήδη από τον Ιανουάριο στη δικαιοσύνη, για τις οποίες τα δικαστήρια θα μπορούν να επιδικάζουν μεγαλύτερες αποζημιώσεις, βασιζόμενες στα νέα κατώτατα όρια ασφάλισης. Βέβαια η εξέλιξη αυτή πρόκειται να προκαλέσει και αυξήσεις ασφαλίστρων, τις οποίες θα αρχίσουν σταδιακά να αποφασίζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, πιθανότατα από το δεύτερο εξάμηνο του 2011 - αν ορισμένες δεν το έχουν ήδη πράξει - και πολύ περισσότερο από το 2012, οπότε και θα φανούν οι πρώτες επιδράσεις από τα νέα όρια στις αποφάσεις των δικαστηρίων.

Προβλήματα ρευστότητας: Σχεδόν στο σύνολό της η ασφαλιστική αγορά πιέζεται σε ό,τι αφορά τη ρευστότητα λόγω της κρίσης. Πρόκειται για αδυναμία που καταγράφεται στους ασφαλισμένους, περνά στα δίκτυα πωλήσεων και, εν συνεχεία, μεταφέρεται και στις ασφαλιστικές εταιρείες.

Νέες κεφαλαιακές υποχρεώσεις λόγω της Solvency II: Η Solvency II αποτελεί, πλέον, μια πραγματικότητα για την ιδιωτική ασφάλιση, που σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αντιμετωπίσει. Ήδη η Τράπεζα της Ελλάδος πιέζει τις εταιρείες για την αναζήτηση νέων κεφαλαίων και ορισμένες εξ αυτών, προκειμένου να περιορίσουν τις κεφαλαιακές τους υποχρεώσεις, οδηγούνται σε αναδιάρθρωση των χαρτοφυλακίων τους. Συνεπεία αυτού, περιορίζουν τον αριθμό των οχημάτων που ασφαλίζουν και αναπροσαρμόζουν αυξητικά τα ασφάλιστρά τους.

Ανακλήσεις αδειών: Και στο διάστημα που θα ακολουθήσει, οι ανακλήσεις αδειών λειτουργίας εταιρειών με σοβαρά κεφαλαιακά προβλήματα θα αποτελέσουν γεγονός για τον κλάδο. Ήδη ακούγονται πολλά για εταιρείες τις οποίες έχει «στριμώξει» η Τράπεζα της Ελλάδος, όπως και για ανοίγματα κάποιων δεκάδων εκατ. ευρώ, τα οποία αντιμετωπίζουν οι γνωστοί ύποπτοι του κλάδου. Οι ανακλήσεις που έχουν ήδη αποφασιστεί από την εποπτική αρχή, όπως και αυτές που θα ακολουθήσουν, ανακατανέμουν την «πίτα» στις ασφαλίσεις αυτοκινήτων και την ίδια στιγμή επιτρέπουν στις εταιρείες να ζουν από τα… έτοιμα, αφού κάθε ανάκληση απελευθερώνει δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλιστήρια συμβόλαια.
Ωστόσο, ανεξάρτητα από τα όσα προαναφέρθηκαν, η κρίση προκαλεί και ορισμένες θετικές παρενέργειες στον κλάδο της ασφάλισης αυτοκινήτων, όπως, για παράδειγμα, είναι:

Η μείωση του κόστους επισκευής των οχημάτων, από τη στιγμή που η μέση ηλικία του στόλου στην Ελλάδα μεγαλώνει και το κόστος των ανταλλακτικών λόγω παλαιότητας μικραίνει.

Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, από τη στιγμή που οι κάτοχοι των αυτοκινήτων, για λόγους οικονομίας, κινούνται λιγότερο, και με χαμηλότερες ταχύτητες, ώστε να καταναλώνουν και λιγότερα καύσιμα. Βέβαια, στη μείωση των τροχαίων έχουν συμβάλει καθοριστικά και η παράδοση νέων εθνικών οδικών αξόνων, εδώ και χρόνια, η χρήση της Αττικής Οδού, η αύξηση των μέτρων κατά της κατανάλωσης αλκοόλ από τους οδηγούς και οι ζώνες ασφαλείας, που πλέον αποτελούν συνείδηση για όλους.

Πέρα όμως από όσα θετικά ή αρνητικά προκαλεί η κρίση στον κλάδο της ασφάλισης αυτοκινήτων, οι εταιρείες συνεχίζουν να αναζητούν την ανάπτυξή τους στην κατηγορία με νέα προϊόντα ή και υπηρεσίες, με αλλαγές στην τιμολογιακή τους πολιτική, καθώς και με την αύξηση του αριθμού των συνεργατών τους. Ας δούμε λοιπόν τι μας εκμυστηρεύονται υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς για τις στρατηγικές που ακολουθούν οι εταιρείες τους.

Σαμουήλ Αμάρ

Προϊστάμενος Διεύθυνσης Ασφαλίσεων Κλάδου Αυτοκινήτων, Εθνική Ασφαλιστική

Οι εξελίξεις των ασφαλιστικών εργασιών στο αδιαμφισβήτητα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον διαμορφώνουν μια συνισταμένη προκλήσεων για όλους τους πυλώνες της αγοράς μας, πολλώ δε μάλλον για τις συναφείς με το αυτοκίνητο λειτουργίες της.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της Αστικής Ευθύνης από χερσαία οχήματα αναλαμβάνουν από φέτος οργανωτικές υποχρεώσεις, οι οποίες ορίζουν νέες διαδικασίες στο διακανονισμό ζημιών.

Συγκεκριμένα, για κάθε ασφαλιστική περίπτωση (ζημία) θα τηρείται, πλήρως, τόσο φυσικός φάκελος όσο και ηλεκτρονικό αρχείο με όλα τα συναφή με τη ζημία έγγραφα. Στα αρχεία αυτά, θα συμπεριλαμβάνονται πλέον και οι αποδείξεις παράδοσης και παραλαβής των σχετιζομένων εγγράφων, έτσι ώστε να υπάρχει, ανά πάσα στιγμή, απόλυτη τεκμηρίωση και ακριβής καταγραφή της ιστορικότητας σε κάθε βήμα της διαχείρισης ζημίας. Ταυτόχρονα, θα τηρείται και πλήρες ηλεκτρονικό αρχείο, με αναλυτικά στατιστικά στοιχεία κάθε περίπτωσης, το οποίο θα είναι ηλεκτρονικά προσβάσιμο από την Εποπτική Αρχή. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι καθορίζονται σαφείς προθεσμίες κατά το διακανονισμό ζημιών, προς όφελος των οργανωμένων ασφαλιστικών εταιρειών, αλλά πολύ περισσότερο προς όφελος των ασφαλισμένων-ζημιωθέντων από τροχαία ατυχήματα.


Προς αρωγή της επιτάχυνσης των διαδικασιών υπεισέρχεται η Φροντίδα Ατυχήματος, η οποία διαδραματίζει πλέον καταλυτικό ρόλο στην εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου και περαιτέρω στην ενδυνάμωση της σχέσης του με την ασφαλιστική εταιρεία.

Από την 1η/9/2011 ενισχύεται και ο ρόλος του Συστήματος Άμεσης Πληρωμής (Φιλικού Διακανονισμού), καθώς αυξάνονται τόσο τα χρηματικά όρια στα οποία εντάσσονται οι ζημίες όσο και ο αριθμός των εμπλεκομένων σε ατύχημα οχημάτων. Είναι πρόδηλο ότι, πλέον, η συντριπτική πλειοψηφία των ασφαλισμένων θα εξυπηρετείται από την ασφαλιστική εταιρεία την οποία έχει επιλέξει για να ασφαλιστεί και προφανώς μεγιστοποιείται η ευθύνη της ασφαλιστικής εταιρείας για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του πελάτη που την εμπιστεύεται.

Επίσης, το δημιουργούμενο
Κέντρο Πληροφοριών θα αποτελέσει μία απτή εφαρμογή της συνεργασίας θεσμικών οργάνων, ασφαλιστικών εταιρειών και της πολιτείας, προκειμένου να ωφελούνται όλοι, από κοινή βάση αναφοράς και πληροφόρησης, επί του πραγματικού στόλου αυτοκινήτων και επί της νομιμότητας της κυκλοφορίας αυτών. 

Στα προαναφερθέντα θέματα, αυτονόητο είναι ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες οφείλουν να αντεπεξέλθουν a priori, θωρακισμένες με δυναμική τεχνολογική υποδομή, πολυσχιδή τεχνογνωσία και προπαντός σεβασμό προς τις ανάγκες του ασφαλισμένου κοινού. 

Στην Εθνική Ασφαλιστική γνωρίζουμε ότι δεν αντιμετωπίζουμε ελλειμματικές καταστάσεις, αλλά προκλήσεις. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η δυσμενής οικονομική συγκυρία αποτελεί έναυσμα για την προώθηση σύγχρονων ασφαλιστικών προϊόντων και τη σύσφιξη των δεσμών μας με τους ασφαλισμένους μας, που εκ των πραγμάτων αποτελούν τη βάση της ισχυρής μας θέσης στην αγορά.

Παναγιώτης Μαρκόπουλος

Διευθυντής εκδόσεων κλάδου αυτοκινήτων, Ευρωπαϊκή Πίστη
Ο κλάδος της ασφάλισης αυτοκινήτων είναι παραδοσιακά ο κλάδος με τις εντονότερες αντιθέσεις. Όλοι επιθυμούν να τον αποφύγουν, λόγω του αρνητικού αποτελέσματος, αλλά και να τον αναπτύξουν, ακολουθώντας πολλές φορές δυσνόητες πολιτικές. 

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όμως, το τοπίο έχει αλλάξει. Σε αυτό συνετέλεσαν, ή και συντελούν, ορισμένοι παράγοντες, που επιτρέπουν στις εταιρείες να επαναπροσδιορίζουν προς το θετικό τη στάση τους απέναντι σε αυτόν. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά:

• Τη μείωση έως εξάλειψη φαινομένων ακραίου έως αθέμιτου ανταγωνισμού, με την παροχή πτωχευτικών ασφαλίστρων (ανάκληση αδειών).

• Την αύξηση των ασφαλίστρων, λόγω της αύξησης των κεφαλαίων των υποχρεωτικών από το Νόμο καλύψεων Αστικής Ευθύνης.
• Τη διατήρηση περιβάλλοντος υγιούς ανταγωνισμού, λόγω της έντονης παρουσίας της Εποπτικής Αρχής, αλλά και των κεφαλαιακών απαιτήσεων, που προβλέπει η εφαρμογή της Solvency II.
• την έντονη περίοδο οικονομικής ύφεσης που αντιμετωπίζει η χώρα μας. Στατιστικά έχει αποδειχτεί ότι σε περιόδους κρίσης ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτων πρωτοστατεί στην ανάπτυξη των ασφαλιστικών εργασιών.
• Την αντίληψη που επικρατεί πλέον στις εταιρείες ότι η παραγωγή πρέπει να συνοδεύεται από την ποιότητα του χαρτοφυλακίου και συνεπώς την κερδοφορία. Όχι παραγωγή για την παραγωγή.

• Το συμμάζεμα των χρεωστικών υπολοίπων και των ακραίων πιστώσεων καταβολής ασφαλίστρων από τα δίκτυα πρόσκτησης εργασιών. Παράλληλα, με την εξυγίανση των εταιρειών επιτυγχάνεται και η εξυγίανση των δικτύων, έτσι ώστε οι εταιρείες να μπορούν άμεσα να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν έναντι των ασφαλισμένων τους. Όλοι πρέπει να κατανοήσουν ότι τα ασφάλιστρα δεν ανήκουν σε κανέναν άλλο παρά μόνο στους ασφαλισμένους. Οι εταιρείες απλά τα διαχειρίζονται, ούτως ώστε, όταν προκύψει ανάγκη, ο ασφαλισμένος να καλυφθεί και να αποζημιωθεί σωστά και στην ώρα του.

Οι εταιρείες, σήμερα, αφενός μεν προσπαθούν να βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους σε τομείς που έχουν δείξει ότι μπορούν να υπηρετήσουν σωστά το θεσμό της ασφάλισης (Φιλικός Διακανονισμός, Φροντίδα Ατυχήματος, Συμβεβλημένα Συνεργεία), αφετέρου δε να προσαρμόσουν όσο ταχύτερα μπορούν το διοικητικό τους μοντέλο και τις διαδικασίες τους σύμφωνα με τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις που προωθεί η Εποπτική Αρχή (διαδικασία αποζημίωσης) και επιβάλλει η εναρμόνιση με το Κοινοτικό Δίκαιο.

Κανάλια πώλησης – πρόσκτησης εργασιών
Το τελευταίο εξάμηνο γίνεται έντονη συζήτηση γύρω από την ανάπτυξη νέων καναλιών πρόσκτησης ασφαλιστικών εργασιών (direct πωλήσεις), την απαξίωση των δικτύων πωλήσεων, καθώς και την προσπάθεια, από μέρους των εταιρειώνμ να αντικαταστήσουν τον ανθρώπινο παράγοντα με ψυχρούς μηχανισμούς επικοινωνίας.

Αυτή η συζήτηση δε θα πρέπει να μας αποπροσανατολίσει και να δημιουργήσει μια στείρα αντιπαράθεση ιδεών, καθώς και έλλειψη συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκομένων μερών. Εξάλλου, δε θα πρέπει να αγνοούμε ότι ασφαλιστικά προϊόντα, όπως αυτά της υγείας, της περιουσίας, της γενικής αστικής ευθύνης κ.λπ., δεν μπορούν να προωθηθούν χωρίς την προσωπική επαφή και διαμεσολάβηση. 


Επίσης, δε θα πρέπει να παραβλέψουμε την αλματώδη ανάπτυξη που παρουσιάζει το διαδίκτυο και οι εφαρμογές που παρέχονται μέσα από αυτό, με σκοπό να βελτιώσουν και να οργανώσουν ταχύτερα τις καθημερινές μας ανάγκες, άρα και την ανάγκη μας για αγορά ασφαλιστικών προϊόντων. 


Η ασφαλιστική βιομηχανία στηρίζεται και επενδύει στον ανθρώπινο παράγοντα, στην επαφή μεταξύ ασφαλιστή και ασφαλισμένου. Η σχέση αυτή ισχυροποιείται την ώρα της ζημιάς και πολύ περισσότερο την ώρα της αποζημίωσης. Εάν αυτή η σχέση δεν ήταν τόσο ισχυρή, εδώ και χρόνια η απευθείας πώληση ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών θα είχε αλώσει την ασφαλιστική βιομηχανία παγκοσμίως και θα είχε αντικαταστήσει τα δίκτυα πωλήσεων. Κάτι που αναπόφευκτα θα το βιώναμε και στη χώρα μας. Κάτι τέτοιο όμως, μέχρι σήμερα, δεν έχει συμβεί πουθενά, καθώς το ποσοστό διείσδυσης των direct πωλήσεων δεν ξεπερνά το 20%. 


Αυτό που όλοι θα πρέπει να καταλάβουμε, όμως, και να συνεργαστούμε προς αυτή την κατεύθυνση, είναι ότι η σωστή και με ίσους ή συμφωνημένους όρους ανάπτυξη νέων καναλιών πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων, που εκμεταλλεύονται την τεχνολογία και τη διείσδυση που επιτυγχάνει αυτή στις νέες και μελλοντικές γενιές των ανθρώπων, αποτελεί αναπόφευκτα ένα πρόσθετο εργαλείο πώλησης και όχι ένα μέσο κατάργησης ή αντιπαράθεσης.

Γιώργος Σπαντιδάκης
 Διευθυντής Underwriting & Αποζημιώσεων Γενικών Κλάδων Interamerican
Η ασφάλιση της ευθύνης από αυτοκινητιστικά ατυχήματα αποτελεί μία από τις σημαντικότερες μορφές ασφάλισης.

Η ασφάλιση καλύπτει την αστική ευθύνη του κατόχου του οχήματος έναντι τρίτων για σωματικές βλάβες ή υλικές ζημιές που πιθανόν να προκαλέσει υπαίτια, κατά τη μετακίνηση και κυκλοφορία του ασφαλισμένου οχήματός του. Η υποχρέωση για καταβολή αποζημίωσης από τα προαναφερόμενα ατυχήματα έχει διαρκώς αυξανόμενα όρια τα τελευταία χρόνια. Σήμερα το όριο για αποζημίωση σωματικών βλαβών είναι 750.000 ανά θύμα, ενώ από την 1η/7/2012 το όριο αυτό θα αυξηθεί σε 1.000.000 ανά θύμα. Αντίστοιχα, το όριο για αποζημίωση υλικών ζημιών προς το παρόν είναι 750.000 ανά ατύχημα, ενώ από την 1η/7/2012 το όριο αυτό θα αυξηθεί σε 1.000.000 ανά ατύχημα.

Ενόψει των παραπάνω, η επιλογή ενός φερέγγυου ασφαλιστή αποτελεί προτεραιότητα για την εξασφάλιση του ασφαλισμένου, αλλά και των παθόντων από αυτοκινητιστικά ατυχήματα. 


Η Interamerican, με τη φερεγγυότητα που τη διακρίνει, εδώ και 40 χρόνια πρωταγωνιστεί και στις ασφάλειες αυτοκινήτου. Με τα καινοτόμα προγράμματά της Classic, Extra &Total καλύπτει τις πραγματικές ασφαλιστικές ανάγκες που έχει κάθε διαφορετικό προφίλ πελάτη, τιμολογώντας δίκαια τον προς ασφάλιση κίνδυνο, βασιζόμενη στο ιστορικό ζημιών ευθύνης του πελάτη την τελευταία πενταετία. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, η παραπάνω καινοτομία επιβραβεύει με φθηνότερα ασφάλιστρα τους προσεκτικούς οδηγούς, τροφοδοτώντας παράλληλα το χαρτοφυλάκιο με οχήματα που στατιστικά θα φέρουν τις λιγότερες δυνατές ζημιές, εξασφαλίζοντας κατά αυτό τον τρόπο σταθερότητα στο κόστος ασφάλισης για τους πελάτες μας.

Για τη διάθεση των προϊόντων της, η εταιρεία μας έχει επιλέξει την πολυκαναλική διανομή. Δίνει δηλαδή τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αγοράσουν τα προϊόντα της μέσα από διάφορα δίκτυα διανομής, όπως συνδεδεμένα δίκτυα ασφαλιστικών συμβούλων, ελεύθερα δίκτυα μεσιτών και πρακτόρων ασφαλίσεων, τραπεζικά δίκτυα ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και βέβαια απευθείας πωλήσεις.

Επίσης, στο πολύ νευραλγικό κομμάτι των αποζημιώσεων, η Interamerican, με συνεχείς βελτιώσεις, επιταχύνει τη διαδικασία των πληρωμών και καθοδηγεί τον ασφαλισμένο, από την πρώτη στιγμή του ατυχήματος, για τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να αποφευχθούν καθυστερήσεις στην αποζημίωση της ζημιάς του. Επιπλέον, η εταιρεία μας έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο συνεργαζόμενων συνεργείων, στο οποίο μπορούν να καταφύγουν οι ασφαλισμένοι μας χωρίς να χρειάζεται να εκταμιεύσουν χρήματα για την επισκευή της ζημιάς του οχήματός τους, η οποία εντάσσεται στο σύστημα του φιλικού διακανονισμού, εφόσον είναι αναίτιοι για το ατύχημα. Στις άλλες περιπτώσεις ζημιών, καταβάλλεται η σχετική αποζημίωση μέσα σε 48 ώρες από την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών.
 
Επαγγελματικοί στόλοι /Μαζική Ασφάλιση

Η Interamerican αντιμετωπίζει τους επαγγελματικούς στόλους οχημάτων δημιουργώντας ασφαλιστικά προγράμματα που ανταποκρίνονται στις ακριβείς απαιτήσεις του πελάτη. Η κοστολόγηση των προγραμμάτων των στόλων επηρεάζεται από το ιστορικό ζημιών των οχημάτων και τη μείωση του διαχειριστικού κόστους που η εταιρεία μας έχει επιτύχει με τη χρήση της τεχνολογίας.

Χριστιάννα Σπηλιωτοπούλου
Σύμβουλος στην Ευρώπη Α.Ε.Γ.Α.

O χάρτης στην ασφαλιστική αγορά αλλάζει. Τα νέα υψηλά όρια ασφάλισης, η οργανωμένη και αποτελεσματική εποπτεία της ΤτΕ, οι κεφαλαιακές υποχρεώσεις που απορρέουν από τη Solvency II, η ανάγκη για επάρκεια αποθεματικών, η διαφάνεια στις συναλλαγές, οι καθαροί, κατανοητοί και σαφείς όροι των συμβολαίων ασφάλισης, αλλά πρωτίστως η τάχιστη καταβολή των αποζημιώσεων, αποτελούν πλέον τη νέα «βίβλο» της ασφαλιστικής αγοράς.

Το περιβάλλον στον κλάδο μας αναμορφώνεται. Γίνεται περισσότερο απαιτητικό και ανταγωνιστικό και σε αυτό θα αντέξουν - ασχέτως μεγέθους ή εθνικότητας - μόνο οι εύρωστες οικονομικά εταιρείες, με ισχυρή κεφαλαιακή δύναμη, οι οποίες, μετά την έξοδο της χώρας από την κρίση, θα αποκτήσουν ρόλο πρωταγωνιστή στα ασφαλιστικά δρώμενα.


Η Ευρώπη ΑΕΓΑ, συγγενής εταιρεία της Εθνικής Ασφαλιστικής, που βρίσκεται πάντοτε δίπλα στον πελάτη και τις ανάγκες του, με πρωταρχικό στόχο τη σωστή και άμεση εξυπηρέτησή του, συνεχίζει την κερδοφόρα πορεία της, αναπτύσσοντας σε υγιείς βάσεις και τον κλάδο της ασφάλισης αυτοκινήτων, εκτός από τις ασφαλίσεις βιομηχανικών και εμπορικών κινδύνων στις οποίες και ειδικεύεται.


Προϋπόθεση για την ανάπτυξη του κλάδου Αυτοκινήτων είναι η ορθή τιμολόγηση στις προσφερόμενες καλύψεις, διασφαλίζοντας τη σωστή αποθεματοποίηση και φερεγγυότητα της εταιρείας.


Αντιλαμβανόμενη τις ευκαιρίες που δημιουργεί η κρίση και πολύ περισσότερο τις ανακατατάξεις που ήδη δρομολογούνται στον κλάδο της Ασφάλισης Οχημάτων, η Ευρώπη ΑΕΓΑ δημιούργησε νέα «πακέτα» ασφάλισης, που έχουν ως στόχο την ολοκληρωμένη προστασία των πελατών της.


Πρόκειται για τα Euro 1, Euro 2 Plus, Euro 3 Super Plus και Euro 4 VIP, τέσσερα σύγχρονα, ευέλικτα, εύκολα στην τιμολόγηση προϊόντα, που βοηθούν στη σωστή ενημέρωση και ασφάλιση των οδηγών/ιδιοκτητών αυτοκινήτων και ανταποκρίνονται σε όλες τις ανάγκες των ασφαλισμένων.


Παράλληλα προχώρησε στη διαμόρφωση νέας τιμολογιακής πολιτικής, χωρίζοντας την Ελλάδα σε γεωγραφικές ζώνες με διαφοροποιημένο ασφάλιστρο και ολοκλήρωσε το σύστημα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και του ηλεκτρονικού σήματος.

Η στρατηγική ανάπτυξης της Ευρώπη ΑΕΓΑ παραμένει πελατοκεντρική, έχοντας ως στόχο την πλήρη κάλυψη των συνεχώς μεταβαλλόμενων αναγκών των πελατών της και τη βελτιστοποίηση της άμεσης εξυπηρέτησης αυτών.

Η Ευρώπη ΑΕΓΑ στέκεται αδιάλειπτα δίπλα στον πελάτη και συνεργάτη της και μεριμνά για την πιστή τήρηση των συμβάσεών της, αποζημιώνοντας γρήγορα και δίκαια τους ασφαλισμένους της.


Γιάννης Μπράβος
Γενικός Διευθυντής Ομίλου International Life
 
Ο όμιλος International Life δραστηριοποιείται στον κλάδο αυτοκινήτου, καθώς το 1/3 της παραγωγής του προέρχεται από αυτόν. Στρατηγικά, η εταιρεία έχει αναπτύξει τρεις άξονες, στους οποίους εστιάζει για τη συγκεκριμένη κατηγορία δραστηριοποίησης, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει μια διευρυμένη ποικιλία προϊόντων, ικανά να ανταποκριθούν σε όλες τις ανάγκες κάλυψης.

Αρχικά, η International Life λάνσαρε, πριν περίπου 3 μήνες, στην αγορά τις direct ασφαλίσεις, με τη δημιουργία ενός νέου προϊόντος φθηνότερου ασφαλίστρου αυτοκινήτου, του In Economy, το οποίο διατίθεται σε δίκτυα και σε πελάτες direct με την ίδια τιμολόγηση. Το In Economy είναι ένα προϊόν χαμηλότερων προμηθειών, που δεν διαχωρίζει τα δίκτυα από τα κεντρικά, το direct από το μη, το agency από τα πρακτορεία, αλλά τα ενώνει.

Τους τελευταίους μήνες, η International Life προετοιμάζει παραμετρικό τιμολόγιο στον κλάδο του αυτοκινήτου. Το νέο τιμολόγιο θα περιλαμβάνει παράγοντες όπως η ηλικία του οδηγού και του οχήματος και έχει στόχο να μας προσδώσει ανταγωνιστικότητα στην τιμολόγηση του αυτοκινήτου την 1η Οκτωβρίου. Όλες οι απαραίτητες παράμετροι για την τιμολόγηση θα είναι δυνατό να λαμβάνονται από το δίπλωμα και την άδεια, ώστε να διευκολύνεται η συλλογή πληροφοριών.

Επίσης, η εταιρεία, ανταποκρινόμενη στο αίτημα των ασφαλισμένων για προσιτά ασφάλιστρα, λόγω της οικονομικής κρίσης, παγώνει τις αυξήσεις στις ανανεώσεις αυτοκινήτου. Δηλαδή για τις ανανεώσεις του Αυγούστου, του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου θα ισχύουν οι περσινές τιμές χωρίς αυξήσεις, εν αναμονή του παραμετρικού τιμολογίου, γεγονός που αναμένεται να βοηθήσει στη διατήρηση του χαρτοφυλακίου των ασφαλειών αυτοκινήτου της International Life. 

Άλλα πακέτα ασφάλισης αυτοκινήτου International Life:

Minimum: Περιλαμβάνει κάθε περίπτωση Αστικής Ευθύνης που προκύπτει για τον ασφαλισμένο από την κυκλοφορία του αυτοκινήτου, καθώς επίσης τις καλύψεις «Προστασία Bonus Malus» & «Ζημίες από ανασφάλιστο όχημα».

-Basic 5: Περιλαμβάνει κάθε περίπτωση Αστικής Ευθύνης που προκύπτει για τον ασφαλισμένο από την κυκλοφορία του αυτοκινήτου, καθώς επίσης τις καλύψεις «Προσωπικό Ατύχημα» και «Θραύση Κρυστάλλων». Στο σύνολο των καλύψεων προσφέρεται έκπτωση 5%.
Plus 20: Περιλαμβάνει κάλυψη κινδύνων φωτιάς και τρομοκρατικών ενεργειών, καθώς επίσης κάλυψη για ολική και μερική κλοπή. 

Master Care 20: Συνδυάζει τις καλύψεις «Αστική Ευθύνη» και «Πυρός και Κλοπής» με τις «Ίδιες Ζημίες». Είναι το πιο ολοκληρωμένο πακέτο ασφάλισης, καθώς καλύπτει το ασφαλιζόμενο όχημα από οποιαδήποτε αιτία (βανδαλισμό, κακόβουλη βλάβη), ακόμα και αν είναι υπαίτιος για το ατύχημα. 

Χρηματοδοτούμενο με Προσωπικό Ατύχημα: Το προιόν απευθύνεται σε πελάτες που αγοράζουν καινούργια χρηματοδοτούμενα αυτοκίνητα ή έχουν αγοράσει καινούργια αυτοκίνητα, που βρίσκονται ακόμη σε χρηματοδότηση. Το πρόγραμμα ασφάλισης παρέχει τις ελάχιστες απαιτούμενες από τις χρηματοδότριες εταιρείες καλύψεις και δίνει επιπροσθέτως τη δυνατότητα στον πελάτη να επιλέξει πρόσθετες καλύψεις με ανταγωνιστικά ασφάλιστρα. Προσφέρεται 10% έκπτωση στο καινούριο πρωτοασφαλιζόμενο για πρώτη ανανέωση ή 5% έκπτωση για μεταφορά κατά το 1ο έτος χρηματοδότησης.

Χρηματοδοτούμενο με Θραύση Κρυστάλλων: Το προϊόν απευθύνεται σε πελάτες που αγοράζουν καινούργια χρηματοδοτούμενα αυτοκίνητα ή έχουν αγοράσει καινούργια αυτοκίνητα που βρίσκονται ακόμη σε χρηματοδότηση. Το πρόγραμμα ασφάλισης παρέχει τις ελάχιστες απαιτούμενες από τις χρηματοδότριες εταιρείες καλύψεις και δίνει επιπροσθέτως τη δυνατότητα στον πελάτη να επιλέξει πρόσθετες καλύψεις με ανταγωνιστικά ασφάλιστρα. Προσφέρεται 10% έκπτωση στο καινούριο πρωτοασφαλιζόμενο για πρώτη ανανέωση ή 5% έκπτωση για μεταφορά κατά το 1ο έτος χρηματοδότησης.

1 σχόλιο:

  1. ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΠΛΑΙΣΙΩΣΤΕ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΣΕΒΟΝΤΑΙ, ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΑΝΕ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΜΑΣ ……………ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΔΡΩΤΑ ΜΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή